söndag 6 mars 2016

Led vi med Lidl?

Snett och vint! Men jag tog det från bilen i alla hast.
Nej, det var inte jag som körde.
Under det senaste halvåret har vi sett Lidl-butiken i vår närhet raseras och sedan steg för steg återuppstå i ett mer grandiost utförande. Än är de inte riktigt klara men det mesta och det värsta är nog gjort.

Jag blev ju rätt bestört när jag fick reda på att byggnaden skulle rivas. Från en byggarbetsplats till en annan, var ju farhågan. Skulle vi lida av detta? Blev det så då?

Nej. Vi har i stort sett inte hört någonting av det bygget! Det är lite halvknökigt just nu vid rondellen för de håller på och river upp runtomkring den. Egentligen behöver det inte ha med Lidl att göra, kommunen kan ju tänkas göra vad som helst där. Men annars har vi inte hört mycket, något enstaka slammer eller dunkande bara. Fascinerande, faktiskt.

Och snart öppnar den nya butiken! Den 17 mars kl 9 slår portarna upp under pompa och ståt. Äntligen!

Sedan kan jag faktiskt åter få till affären om jag bara ska köpa lite mjölk, det är så tramsigt att alltid behöva sätta sig i bilen. Borde nog skaffa mig en sådan där kärringsulky. Förlåt, shoppingvagn heter det nog egentligen.

6 kommentarer:

  1. Hej Emma den heter Dra Maten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,

      Det håller jag inte helt med om. DraMaten är ett märke. Sedan har det kanske degenererat och blivit ett begrepp i folkmun. Men ursprungligen är DraMaten ett märke. Alltså använder jag inte det när jag pratar generellt om väskor med hjul på som man kan lägga inköpta varor i. :)

      Radera
    2. Hej Emma du skriver attDramaten är et märke ??? men Dramaten ligger i Stockholm är en teater har varit där flera gånger

      Radera
    3. DraMaten är ett märke på en shoppingvagn, Dramaten är en teater.
      Det är de små detaljerna, vet du... :)

      Radera
  2. Vi lärde oss att gilla Lidl under vår 1 år runt Europa-resa, även om vi aldrig handlar där när vi är i Sverige. Och håller med om att det är smidigt att kunna promenera och handla...!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och vi gjorde det när vi var i Estepona-trakten 2012. Men det är en väldig skillnad på svenska och spanska Lidl, franska med för den delen.

      Det är ingen butik som jag storhandlar i men de har en de saker som är riktigt bra.

      Radera